مدیریت ارتباط با مشتری( Customer relationship managment ) به روش ها و استراتژی هایی گفته می شود که شرکت ها برای مدیریت و تحلیل رفتار بین آنها و مشتریان با هدف بهبود این ارتباط جهت افزایش فروش و افزایش تکرار خرید استفاده می کنند.
نرم افزار CRM ابزاری است که کمک می کند مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتری در کسب و کارها قابل پیاده سازی و خودکارسازی گردد.
وظایف اصلی نرم افزارهای CRM :
- یک پایگاه داده ای متمرکز برای اطلاعات سرنخ ها و مشتریان و تعاملات آنها با شرکت
- خودکارسازی برخی از فرایندهای بازاریابی و فروش
- منظم کردن، دقیق کردن و سریع کردن فرایندهای پیگیری
- تحلیل و بررسی اثربخشی تبلیغات
- بهبود همکاری تیمی در فروش
- بهبود مهارت های فروش کارمندان فروش
- امکان گروه بندی هوشمند روی اطلاعات سرنخ ها و مشتریان با توجه به تعاملات آنها
استفاده درست از CRM چه اثراتی روی کسب وکار شما خواهد گذاشت؟
اثرات استفاده درست از CRM باورنکردنی است، یک تحقیق نشان می دهد که استفاده از CRM :
- میزان تبدیل سرنخ (زنگ خور، مراجع و…) به مشتری شما را 3 برابر می کند ( یعنی اگر قبلا از 100 نفری که در نمایشگاه به غرفه شما می آمدند 10 نفر مشتری می شد با نرم افزار CRM این عدد تا 30 نفر قابل افزایش است)
- درآمد هر کارمند فروش را تا 41 درصد افزایش می دهد
- تکرار خرید مشتریان را تا 27 درصد افزایش می دهد
- هزینه های تبلیغات را تا 23 درصد کاهش می دهد
بخوایند: چگونه با یک نرم افزار CRM، ساده سالیانه حداقل 50.100.000 تومان ذخیره کنیم
برگشت سرمایه نرم افزار CRM
تحقیقات نشان می دهد که ROI در نرم افزار CRM حدود 5.6 می باشد یعنی به ازای هر یک میلیون تومان سرمایه گذاری در حوزه CRM شما می توانید 5.6 میلیون تومان درآمد جدید ایجاد کنید
آیا شما به CRM نیاز دارید؟
به این 12.5 سوال و مساله فکر کنید، اگر پاسخ به آنها برای شما دغدغه است، شما به نرم افزار CRM نیاز دارید، اگر نه می توانید از برنامه اکسل برای هماهنگی کارهای خود استفاده کنید، البته توصیه می کنم قبل ش این مقاله را بخوانید ( اکسل یا نرم افزار CRM کدام بهتر است)
مهم است که شما انتخاب درستی برای نرم افزار CRM مورد نیاز خود داشته باشید، اگر انتخاب شما در مرحله اول درست نباشد شما نه تنها سود نخواهید کرد بلکه متضرر هم خواهید شد، پس قبل از شروع توصیه اکید می کنیم که راهنمای خرید نرم افزار CRM را بخوانید
You must be logged in to post a comment.